Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?
Dziś niemalże każdy może stworzyć własną witrynę internetową dla firmy, nawet w domowych warunkach. Nie ma już konieczności zatrudniania wyspecjalizowanej firmy informatycznej, czy agencji. Być może, stworzenie strony internetowej nie należy do najprostszych zadań, ale wszystkiego można się nauczyć. Ważne jest, aby pamiętać o ważnych elementach, których po prostu nie można pominąć. Stworzenie takiej strony samodzielnie da nie tylko ogromną satysfakcję, ale i oszczędność. Witryna firmy jest niezastąpioną wizytówką, a jeśli zrobiona jest własnymi rękami, mamy pewność, że jest taka, jaka chcemy, a treści, które na niej występują będą interesujące dla użytkownika. Tworzeniem stron internetowych z reguły zajmują się niewielkie przedsiębiorstwa, które nie mogą uwzględnić w swoim budżecie takich wydatków. Na całym świecie, największą popularność zyskały popularne kreatory stron internetowych, które z jednej strony są bardzo proste w obsłudze, zaś z drugiej – gwarantują projektowanie stron względem zmieniających się trendów.
Od czego zacząć?
- Na samym początku warto zastanowić się ile pieniędzy firma jest w stanie wydać na zbudowanie i obsługę takiej witryny internetowej. Oczywiście istnieją darmowe kreatory, lecz są bardzo ubogie w funkcjonalności i raczej nie warto brać ich pod uwagę. Są jednak dość tanie odpowiedniki, dzięki którym można zainstalować wtyczki społecznościowe, czy obsłużyć reklamy, które będą generować zyski. Co więcej, w najbardziej popularnych kreatorach nie brakuje ciekawych szablonów graficznych lub narzędzi do obsługi marketingu, w tym np. monitorowania wyników danego wpisu;
- Oprócz wybrania odpowiedniego kreatora, trzeba wziąć pod uwagę możliwość stworzenia profesjonalnej domeny. Jak wiadomo, w Polsce najbardziej rozpoznawalna jest domena .pl. Pozostałe nie budzą takiego zaufania wśród użytkowników, dlatego nie warto decydować się na tańsze wersje.
Ważne jest również, aby adresy e-mail komunikowane na stronie, były bezpośrednio związane z działalnością firmy. Muszą być krótkie, czytelne, zrozumiałe i jasne;
- Zanim zdecydujemy się na konkretny kreator witryn internetowych, warto sprawdzić w jaki sposób można później edytować wybrane elementy lub nanosić zmiany. W większości kreatorów jest to dość prosty zabieg, lecz zdarzają się okrojone funkcjonalności, przez które można się denerwować. Personalizacja graficzna wybranego szablonu jest niezwykle ważna;
- Posiadanie witryny internetowej to jedynie początek pracy. Dziś, konieczne jest zoptymalizowanie strony pod względem wymagań danej wyszukiwarki. Oznacza to, że wszystkie treści, zarówno graficzne, wizualne, ale i teksty, muszą być odpowiednio dobrane. Pozwoli to na uzyskanie wysokiej oceny przez algorytmy Google, dzięki którym strona pojawi się wysoko w pozycji. Optymalizacja treści pod kątem SEO jest wymagająca, choć można się jej szybko nauczyć.
Na wielu kreatorach, istnieje możliwość zainstalowania sprytnych wtyczek, które podpowiedzą co trzeba zmienić, by treści były użyteczne.
.
www.zzg.zgora.pl